zaterdag 2 oktober 2010

Hutspot

In het kader van 3 oktober (Leids Ontzet) mocht ik vrijdagochtend een grote pan hutspot maken voor de school van Markus. De kinderen hadden continue rooster en zouden gezamenlijk de -hutspot- maaltijd gebruiken. En zo kon ik bij het brengen van de pan een kijkje nemen in de klas. De kindjes zaten aan een lange tafel achter hun bordjes met een (feest)muts op. Zoonlief aan het hoofd, met brede grijns, als altijd.
Kijkend naar de mutsen vroeg ik de kinders: Zijn jullie jarig? 'Neeeeeeee' klonken 12 kinderstemmen in koor. Dat was wel een hele domme vraag van de 'moeder van Markus'. Bij het ophalen zei zoon dat hij heerlijk! gegeten had. Ik ben blij voor hem al heb ik 't voorlopig ff gehad met wortelen uien en bergen aardappelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten