maandag 27 september 2010

Melkboer

Je kunt na een weloverwogen beslissing toch verdrietig zijn. Ik trof vandaag geen pakken melk aan voor de deur :-( Het is mijn eigen schuld. Had ik de melkboer maar niet moeten afzeggen. We hadden een goed gesprek afgelopen vrijdag: Peter, de melkboer en ik. We vonden het beide jammer, maar er was wel begrip van zijn kant voor het beeindigen van de relatie. Ja, want je hebt het wel over een relatie! Twee maal in de week de melkboer, die al niet meer netjes hoeft aan te bellen, want de deur staat al open. Twee maal in de week de beste man die zijn handel naar binnenbrengt en op de aanrecht zet. En praatje toe. Zo ongeveer. Vanaf vandaag dus geen melk meer. Best sneu voor de melkboer en ook voor mij want ik vond het best gezellig en ook wel praktisch. Maar ik kan het niet langer verkopen. Ik, thuiswerkende moeder met 1 kind op school en 1 gedeeltelijk op de creche met - binnenkort in nieuwe huis - de AH nog geen 300 meter verderop... Hoe nodig is dan nog de melkboer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten