maandag 12 juli 2010

De kunst om het niet te doen

Tijdens mijn research ochtend kwam ik het boek: 'De kunst om geen boek te schrijven' van Hal Stone tegen. Het is een handleiding voor hoe je een geslaagd niet-schrijver kunt worden. Hoe raak je de schrijfdrang kwijt? Hoe schort je het project op om het uiteindelijk af te blazen. Dat biedt perspectief. En dan denk ik aan de plakboeken over en voor mijn kindjes. Over (over hun ontwikkeling) en Voor (voor hen over de eerste paar jaren die ze zich later niet meer kunnen herinneren). Een doos over hem en een doos over haar vol met in te plakken dingen, nota bene met een planning erbij. Ik houd me er alleen niet aan. De drang om de plak boeken te willen realiseren blijft. Wat leg ik mezelf op. De kunst is om het gewoon niet te doen. Ik weet het. Kan ik het ook :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten